Sistemul rutier din România se schimbă: Ce trebuie să știe toți șoferii despre regula 2+1
Ministerul Transporturilor a publicat un proiect de ordin pentru introducerea sistemului de siguranță rutieră „2+1” pe drumurile naționale aflate în administrarea CNAIR.
,,Ministerul Transporturilor și Infrastructurii anunță deschiderea procedurii de transparență decizională procesului de elaborare a următorului proiect de act normativ: Ordin comun pentru aprobarea reglementării tehnice „Ghid tehnic pentru reglementarea circulației rutiere în soluție 2+1 (benzi de circulație) pe drumurile naționale aflate în administrarea Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere – S.A.” indicativ AND 617-2023”, arată Ministerul.
Potrivit sursei citate, ghidul tehnic pentru reglementarea circulației rutiere în soluție 2+1 (benzi de circulație) pe drumurile naționale aflate în administrarea CNAIR stabilește regulile și condițiile minime obligatorii care se aplică la amenajarea drumurilor în sistem de circulație 2+1, scrie Adevărul.
,,Reglementarea a fost elaborată în acord cu prevederile OG nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, cu modificările și completările ulterioare și cu reglementările în vigoare privind semnalizarea rutieră în scopul îmbunătățirii siguranței rutiere pe drumurile naționale europene, naționale principale și naționale secundare, administrate de C.N.A.I.R. S.A.”, mai arată MT.
O modificare necesară
Acest sistem de amenajare a drumurilor presupune ca banda centrală să fie utilizată ca bandă de depășire alternativă pentru fiecare direcție, în scopul reducerii riscului de producere a coliziunilor frontale și laterale între vehicule.
Sistemul 2+1 a fost implementat în țara noastră, în baza experiențelor internaționale, sub forma unui proiect pilot pe unul dintre drumurile naționale administrate de CNAIR, respectiv pe DN 2, sector km 30+200 – 40+200, spun reprezentanții Ministerului.
În urma monitorizării sectorului de drum amenajat în sistemul de circulație 2+1, Compania a constatat scăderea numărului de accidente rutiere și reducerea ambuteiajelor, rezultatele proiectului pilot fiind încurajatoare pentru aplicarea sistemului.
Pe DN 2, principala șosea care asigură legătura Capitalei cu județele din Moldova și cel mai periculos drum din țară sunt peste 500 de cruci, potrivit Libertatea, mai mult decât toate bornele kilometrice. Fostul ministru al Transporturilor Cătălin Drulă spunea că a reușit includerea Autostrăzii Moldovei în PNRR tocmai arătând Comisiei Europene „crucile de pe DN 2” și a cerut sprijin la MAI pentru continuarea proiectului.